Помилки у службовій зоні накопичувача

Помилки у службовій зоні можуть призвести до непрацездатності HDD. Службова інформація, що зберігається на магнітних пластинах жорсткого диска, є набором модулів, деякі з яких унікальні для кожного диска. Якщо під час запуску ця інформація недоступна або зчитана з помилками, диск не працюватиме.

Причинами помилок можуть бути пошкодження модулів через нечитані сектори або некоректна робота мікропрограми. Симптоми проблем зі службовою інформацією: диск не визначається або визначається неправильно, при тому, що диск не падав, відсутні механічні пошкодження і немає сторонніх звуків у процесі роботи.

Відновлення даних починається з відновлення працездатності мікропрограми шляхом перезапису несправних модулів справними. Для цього фахівці використовують програмно-апаратний комплекс PC-3000 UDMA та бібліотеку модулів, які підходять для конкретної моделі диска. Критичне значення має досвід і кваліфікація фахівця, він повинен добре знати, які модулі можна перезаписати, а які ні, оскільки деякі з них унікальні для даного HDD, без яких доступ до даних користувача може бути не можливий.

Після успішного відновлення службової зони диска можна приступати до зчитування даних, але через сектори, що не читаються, може знадобитися вичитування даних з використанням Data Extractor, що входить до скаладу комплексу PC-3000 UDMA. Якщо bad-блоки відсутні, дані можна скопіювати звичайним способом. 

Не можна вважати диск із відновленою службовою зоною робочим, дані з нього необхідно негайно перенести на інший носій. Якщо сектори, що не читаються, стали причиною пошкодження мікропрограми, то вони скоро можуть з’явитися знову. Якщо ж модулі пошкоджені через помилку в роботі мікропрограми, то не можна гарантувати, що подібне більше не повториться.